سایر سیستم های توزین

دراین صفحه راجع به محصولات سیستم توزین صحبت کنیم و محصولات آن را ملاحضه بفرمایید .سیستم های هوشمند حمل و نقل از دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در حمل و نقل می باشد و در تمام امور و زمینه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی کشور تاثیر خوبی دارد. بکارگیری این سیستم در حمل ونقل به عنوان مهمترین نیازهای بشر در برنامه ریزی های کشورها مورد توجه ویژه هست سیستم توزین در حال حرکت یکی از روش های هوشمند برای کنترل وزن وسایل عبوری از یک مقطع می باشد. از آنجایی که حمل بار اضافه می تواند نتایج جبران ناپذیری همچون کاهش قابلیت کنترل و هدایت وسیله نقلیه را به همراه داشته باشد، لذا با نصب این سیستم در نزدیک پلیس راه ها، می تواند اطلاعات بسیار مفید و کاربردی از ترافیک جاده بدست آورد.

امروزه بکارگیری سیستم های توزین در حال حرکت، در کشور موردتوجه قرار گرفته است و سالانه مبلغ قابل توجهی از سوی ارگان های حمل ونقل جاده ای، در راستای راه اندازی سیستم های فوق هزینه شده است که این سیستم کمک زیادی به بشر در حوزه های مختلف کرده است اما  این سیستم با توجه به هزینه بالای آن فقط امکان نصب در یک نقطه و در محل خاصی دارد. با بررسی عملکرد یکی از سیستم های توزین ساخته شده ،مشخص می شود که تعداد تخلفات اضافه تناژ در محور فوق بسیار قابل توجه بوده و اثرات ناشی هزینه بسیار بالا ، حمل بار اضافی، به تعداد حجم تردد افزایش یافته معادل سازی شده است.

با وجود ثبت اطلاعات بسیار جامع از حجم بار ، زمان دقیق تعداد بار ، نوع خودرو و شماره آن به صورت های مختلف در این سیستم استفاده شده و در راستای جلوگیری از تخریب سازهای و بنیادی بیشتر روسازی، باید در کنار راهکارهای عمرانی، با ایجاد انگیزه مشاغل مختلف و آموزش لازم جهت نظارت بیشتر، به دنبال افزایش دقت و سرعت و کاهش هزینه ها باشیم .

باتوجه به رشدتکنولوژی درصنعت، به منظور کاهش تلفات، جلوگیری از هدر رفت مواد، افزایش سرعت و بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی براساس فرمولاسیون دقیق، سیستم های توزین دیجیتال جایگزین سیستم های توزین مکانیکی و دیگر سیستم های اندازه گیری حجمی و زمانی شده اند.

This post is also available in: English