کاربرد باسکول تریلی کش

کاربرد باسکول تریلی کش : باسکول یکی از ابزارهایی است که برای وزن کشی اجسام سنگین و فوق سنگین به کار می رود. در واقع می توان گفت که باسکول همان ترازوی دیجیتالی است که در مغازه ها و فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد ولی بسته به نوع کاربرد آن و جایی که از آن استفاده می شود اندازه و ظرفیت های متفاوتی برای وزن کشی اجسام دارد.

باسکول ها برای وزن کشی اجسام و موارد مختلفی به کار می روند که از جمله ی این موارد می توان به وزن کشی اجسامی همچون ماشین ها با اندازه های متفاوت اشاره کرد. باسکول هایی همچون باسکول نیسان کش ، باسکول های تک کش، باسکول کامیون کش، باسکول خاور کش و از مهم تر باسکول تریلی کش در این دسته از باسکول ها قرار می گیرند.

باسکول تریلی کش بسته به عواملی همچون نوع کاربرد و استفاده ( این که باسکول تریلی کش برای اهداف صنعتی مورد استفاده قرار گیرد و یا برای اهداف غیر صنعتی مورد استفاده قرار گیرد) ، هزینه ای که برای این باسکول صرف می شود، ثابت با متحرک بودن تریلی کش، قابلیت دسترسی، فضای موجود و شرایط محیطی به انواع مختلفی تقسیم می شود. که در ادامه با انواع این نوع باسکول ها آشنا می شویم.

انواع باسکول تریلی کش

اگر جزو افرادی هستید که تصمیم به خرید باسکول تریلی کش با کاربرد صنعتی دارید به شما پیشنهاد می کنیم که از الزامات قانونی آن در هنگام انتخاب برای خرید آگاهی پیدا کنید زیرا این نکته در هنگام خرید بسیار حائز اهمیت است.

باسکول های تریلی کش به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • باسکول تریلی کش قابل حمل
  • باسکول تریلی کش زمینی ثابت یا کفه

لازم به ذکر است وزن کشی های که روی زمین انجام می شود دارای قطعات نیمه بتنی هستند که از دیواره های جانبی به عنوان نگه دارنده با سطح توزین یکسان استفاده می کنند که در سطح زمین دارای سطح توزین یکسانی هستند.

باسکول تریلی کش ثابت

با توجه به کاربردهایی که در باسکول تریلی کش ثابت مورد استفاده قرار می گیرد می تواند دارای چندکفه، دوبل و یا جفت کفه باشد. کفی این ترازو از دیواره های جانبی به عنوان نگه دارنده استفاده می کنند که حداقل فاصله ی این دیواره های

نگه دارنده تا کفه یک متر است که البته گاهی اوقات نیز ممکن است که برای دیواره های نگه دارنده نیاز به تقویت مضاعف باشد. از جمله موارد مقرون به صرفه در باسکول های تریلی کش حذف سطح شیب دار آن بوده است که البته در کارهای عمرانی همچون حفاری، زه کشی و … وجود سطح شیب دار ضروری است.

باسکول تریلی کش قابل حمل

شناخته شدن ترین  انواع باسکول های تریلی کش ، باسکول های تریلی کش قابل حمل هستند. باسکول های تریلی کش قابل حمل به دلیل هزینه ی کمی که دارند و زمان کمی که برای تنظیم و آماده سازی نیاز دارند بیشتر در زمینه ی وزن کشی تریلی ها و بارهای آن ها مورد توجه قرار گرفته اند. اما در کنار هزینه ی کم و زمان کمی که برای آماده سازی نیاز دارند به فضای بیشتری برای آماده سازی نیاز دارند و سطح شیب دار یا رمپی که برای ورود و خروج تریلی مورد استفاده قرار می گیرد حداقل باید 5 متر طول داشته باشد و فاصله ای که باید بین دو طرف کفه ی باسکول تریلی کش قابل حمل وجود داشته باشد باید حداقل یک متر باشد.

کفه های باسکول تریلی کش قابل حمل بسته به نوع وسیله ی نقلیه ای که برای وزن کردن روی آن قرار می گیرد می توانند به صورت جفت، دوبل و یا چند کفه ای باشند.

باسکول تریلی کش سفارشی

در برخی موارد ممکن است به دلایلی  نتوان از باسکول های تریلی کش  قابل حمل و باسکول های تریلی کش قابل حمل استفاده کرد. از جمله ی این دلایل می توان به محدودیتی که در محل نصب سازه وجود دارد اشاره کرد که ممکن است این محدودیت به دلیل عرض سازه، مسیر برگشت وسیله ی نقلیه ، عناصر تنظیم دو لبه ی کفه و … باشد. چنین محدودیت هایی باعث می شود که در طراحی وسیله نقلیه تغییراتی ایجاد شود که این نوع تغییر در طراحی باسکول تریلی کش به دلیل محدودیت های موجود محیطی است و در واقع یک نوع بهینه سازی برای تطبیق وزن کشی وسیله ی نقلیه ای است از باسکول تریلی کش برای وزن کشی آن استفاده می شود.

باسکول تریلی کش ثابت داخل زمین

کاربرد باسکول تریلی کش : این نوع باسکول تریلی کش داخل زمین قرار می گیرد و نسبت به سایر انواع باسکول های تریلی کش به فضای کمتری برای قرار گیری نیاز دارد. به همین دلیل باسکول تریلی کش ثابت داخل زمین برای مکان هایی که با محدودیت شدید فضا رو به رو هستند بسیار مناسب است. باسکول تریلی کش ثابت داخل زمین برای مواردی که ترافیک کاری بالاست و همچنین برای بارگیری مرحله ای یعنی زمانی که زمانی که وسیله نقلیه توسط جرثقیل وزن کشی می شود ، مناسب است. اما از طرفی به دلیل این که برای قرار گیری این باسکول تریلی کش نیاز به آماده سازی وسیع، استحکام و خاک برداری است نسبت به سایر باسکول های تریلی کش ، گزینه ی گران تری به حساب می آید. از طرفی برای نگهداری و تعمیر این نوع باسکول ها به تخصص نیاز است. سطح وزن کشی باسکول های تریلی کش ثابت داخل زمین با سطح زمین یکسان است به همین دلیل می توان به سلول های بار از طریق سوراخ هایی که در کف باسکول و یا کناره ی کفه ی باسکول وجود دارد دسترسی پیدا کرد.