باسکول تریلی کش 60 تن

در این مقاله میخواهیم راجع به باسکول تریلی کش 60 تن  صحبت کنیم، یکی از پرکاربردترین دستگاه های توزین دیجیتال، باسکول های جاده ای ۱۶ متری هستند، این دستگاه با ظرفیت ۶۰ تن معروف به تریلی کش نیز می باشند.
باسکول های جاده ای گاهی با طول و عرض مشخص و نامگذاری می شوند.

  • باسکول ۴ متری مخصوص وانت و نیسان
  • باسکول ۶ متری مناسب توزین خاور و کامیون تک
  • باسکول ۸ متری مناسب برای وزن کشی کامیون های جفت
  • باسکول ۱۶ متری، ۱۸ متری، ۲۰ متری و ۲۴ متری برای توزین تریلر با ارایه در کشورهای همسایه همچون عراق ،باسکول مصرفی و قابل قبول اداره استاندارد در ایران، تریلی کش ۶۰ تن ۱۶ متری است.

عرض دستگاه فوق الذکر ۳ متر است. گاهی با ۸ لودسل ۳۰ تنی با صفحه بتنی یا بتن آرمه و گاهی با ۶ لودسل ۳۰ تن در پلاتفرم فلزی به بازار ارائه می شوند.هیجان انگیزترین بخش ماجرا این میباشد که این صفحات فلزی یا بتنی با قطعات الکترونیکی مورد نیاز، تریلی های مختلف با ظرفیت مجاز ۶۰ تن و حتی غیر مجاز ۸۰ تن را توزین می کنند آن هم برای حدود ۱۰ تا ۱۵ سال به همین دلیل است که در طراحی و تولید این باسکول های ۶۰ تن دقت بسیار به کار می رود و به خاطر همین علت آنها را به جذاب ترین دستگاه های توزین سنگین جاده ای تبدیل کرده است.

محصول پیشنهادی : خرید لودسل فشاری

ظرفیت باسکول های جاده ای:

باسکول ها در تناژهای مختلفی ارائه میشود که در ادامه به آن اشاره میکینم : باسکول های ۸ تن، ۱۰ تن، ۲۰ تن، ۳۰ تن، ۵۰ تن، ۶۰ تن، ۸۰ تن، ۱۰۰ تن و ۱۲۰ تن در داخل کشور و خارج کاربرد دارند.و دو کاربردی که بیشترین مصرف را در داخل کشور دارد به باسکول های ۶۰ تنی تریلی کش و ۵۰ تنی کامیون کش (جفت محور) بیشترین مصرف را دارند.چیز دیگری که باسکول های دیجیتال جاده ایی را از هم متمایز می کند، جنس صفحات پلاتفرم می باشد.

انواع صفحات باسکول های دیجیتال جاده ای |باسکول تریلی کش 60 تن :

۱- بتن فلز : به آنها نیم بتن نیم فلز هم نام دارند، که از شاسی و کلاف فلزی تولید شده و داخل کلاف از بتن مخصوص و استاندارد در محل نصب دستگاه پر می شود.
۲- تمام فلز : که شاسی و صفحه، از آهن به اشکال و سایزهای مختلف تولید می شوند.
۳- باسکول جاده ای پیش ساخته :  یا بتن آرمه هم مشهور هستند، مانند نوع اول می باشند با این تفاوت که بتن ریزی کلاف در کارخانه سازنده (گروه صنعتی کسری) انجام می شود و به صورت آماده به محل نصب منتقل می شود.

انواع باسکول تریلی کش 60 تن توزین سپاهان :

باسکول جاده ای تریلی کش روی سطح ،باسکول های تمام بتن در 2 مدل ساخته میشوند .مدل روی سطح با وجود مزایایی همچون حداقل هزینه اجرا و بهره بری در کمترین زمان نصب و راه اندازی میشود. پلتفرم های روی سطح دارای مشکلاتی در بهره بری می باشد، نظیر بادگیر بودن صفحه باسکول و تاثیر باد بر توزین بار ، تماس نزدیک سنسور ها با بارش برف باران و غیره ….باسکول های روی سطح عمدتا در مناطقی که امکان حفاری و ایجاد فونداسیون نباشد نصب و بهره برداری میشود.

یکی از مهمترین مراحل ساخت باسکول های تمام بتن مرحله عمل آوری بتن است . عمل آوری بتن ارتباط مستقیم با استقامت و کیفیت آن دارد.بالاترین تکنولوژی عمل آوری استفاده از سیستم بخار آب است، چرا که بخار آب تامین کننده رطوبت و گرما بطور همزمان بوده که استقامت سازه بتنی را بطور چشمگیری افزایش میدهد.

باسکول جاده ای تریلی کش تمام بتن داخل گود جدید ترین نسل باسکول های پیش ساخته برای اولین بار در سال 1388 توسط مجموعه ی توزین سپاهان طراحی و ساخته شد.این نوع پلتفرم بدلیل ساختار ارتباط مستقیم تیر و دال یکی از پایدارترین سیستم های باسکول جاده ای است . این باسکول برای نصب نیاز به اجرای فونداسیون داشته که بصورت پیش ساخته ارائه میشود . عموما 65 درصد باسکول های جاده ای از مدل داخل گود و یا هم سطح می باشد چرا که عمدتا دارای پایداری توزین در طول زمان می باشند . این نوع باسکول در صنایع پر تردد نصب و مورد بهره برداری قرار میگیرد .

تفاوت باسکول بتنی پیش ساخته و تمام فلزی:
تفاوت باسکول بتنی پیش ساخته و تمام فلزی:

باسکول جاده ای ساختار پیچیده تری نسبت به باسکول های صنعتی مورد استفاده در کارخانه ها و صنایع تولیدی دارد، و فرایند نصب آن ها هم فرایندی زمان بر است، که باید بسیار دقیق و حساب شده صورت پذیرد. پلتفرم ، لودسل، و لودسل فشاری فونداسیون، جعبه تقسیم، نمایشگر و پرینتر اجزاء تشکیل دهنده یک باسکول جاده ای هستند، که تعداد، نحوه نصب و الگوی اجرای آن ها متناسب با ظرفیت باسکول جاده ای تغییر می کند.

اولین مرحله در نصب یک باسکول جاده ای گودبرداری است، که این مرحله باید متناسب با ابعاد و نقشه اصلی باسکول انجام شود.در مرحله دوم نوبت به فونداسیون دستگاه می رسد، که شامل مجموعه ای بسیار مستحکم از کلاف های فلزی به هم پیوسته است، که فضاهای میانی آن با بتن پر شده، و با قرارگیری در زیر صفحه پلتفرم، فشار ناشی از وزن بار را کاهش داده و مانع از نشست و فرو رفتن آن به داخل زمین می شود. از مهمترین وظایف فونداسیون می توان به قرارگیری صحیح باسکول در محل نصب، و انتقال صحیح بار به زمین اشاره کرد. لازم به ذکر است، که پیاده سازی این مرحله بسیار مهم است و تا 30 درصد در دقت انواع باسکول جاده ای تاثیر می گذارد.جهت خرید محصولات، انواع باسکول 60 تن  و باسکول تریلی کش 60 تن با کارشناسان توزین سپاهان 03136294849 تماس حاصل نمایید.