باسکول ۵۰ تنی کامیون کش چیست؟

در این مقاله قصد معرفی این نوع باسکول باسکول ۵۰ تنی کامیون کش را داریم با ما همراه باشید:

مدت زمان مطالعه 5 دقیقه :

  • تعریف باسکول جاده ای و انواع آن
  • باسکول 50 تن و انواع آن
  • قیمت باسکول 50 تن کامیون کش
  • خرید باسکول و اصول کاری

باسکول صنعتی جاده ای:

باسکول های جاده ای، برای توزین همه محصولات اعم از مایع، جامد و گاز به همراه وسیله نقلیه هایی همچون تریلر، کامیون، خاور، نیسان و وانت کاربرد فراوان دارند. این بدین معنی است که در بسیاری از گمرکات، کارخانجات، پروژه های عمرانی مانند ساختمان سازی، راهسازی و سد سازی و هزاران مکان صنعتی و غیر صنعتی کاربرد دارد. خب همانطور که معلوم شد، با توجه به نوع وسیله نقلیه مثل تریلر و کامیون، ظرفیت باسکول ها هم متغیر هستند.

انواع باسکول جاده ای پیش ساخته و تمام فلز

  • باسکول جاده ای کامیون کش (داخل گود)
  • باسکول جاده ای کامیون کش (روی سطح)
  • باسکول جاده ای تریلی کش (داخل گود)
  • باسکول جاده ای تریلی کش (روی سطح)
  • باسکول جاده ای خاورکش (روی سطح)
  • باسکول جاده ای تریلی کش (داخل گود)
  • باسکول جاده ای کامیون کش (روی سطح)
  • باسکول جاده ای نیسان کش (روی سطح)

در ادامه مطلب قصد معرفی باسکول های 50 تن کامیون کش را داریم پس لطفا و حتما باما همراه باشید در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاوران توزین سپاهان در ارتباط باشید.

محصول مشابه : لودسل فشاری

باسکول ۵۰ تنی کامیون کش

نصب باسکول جاده ای :

نصب، راه اندازی و کار با این باسکول ها شبیه باسکول های فروشگاهی و باسکول های صنعتی نیست و بسیار با آن ها متفاوت است. این باسکول باید در زمین یا تپه‌ای قرار گیرد و به دو روش توکار (داخل گود) و روکار (روی سطح) نصب شود. باید به این نکته نیز توجه داشت که پروسه‌ی عبور و قرار گرفتن ماشین ها بر روی کفه‌ی باسکول به راحتی انجام شود و در حین آن مشکلی ایجاد نشود. از این رو نیز محل قرارگیری باسکول اهمیت بالایی دارد.

در باسکول های مذکور یک باکس فرمان، کنترل و نمایشگر وجود دارد که در اتاقکی در نزدیکی کفه نصب می شود.باسکول جاده ای ساختار پیچیده تری نسبت به باسکول های صنعتی مورد استفاده در کارخانه ها و صنایع تولیدی دارد، و فرایند نصب آن ها هم فرایندی زمان بر است، که باید بسیار دقیق و حساب شده صورت پذیرد. پلتفرم یا کفی صنعتی، لودسل، فونداسیون، جعبه تقسیم، نمایشگر و پرینتر اجزاء تشکیل دهنده یک باسکول جاده ای هستند، که تعداد، نحوه نصب و الگوی اجرای آن ها متناسب با ظرفیت باسکول ها تغییر می کند.

اولین مرحله در نصب گودبرداری است، که این مرحله باید متناسب با ابعاد و نقشه اصلی باسکول انجام شود. در مرحله دوم نوبت به فونداسیون دستگاه می رسد، که شامل مجموعه ای بسیار مستحکم از کلاف های فلزی به هم پیوسته است، که فضاهای میانی آن با بتن پر شده، و با قرارگیری در زیر صفحه پلتفرم، فشار ناشی از وزن بار را کاهش داده و مانع از نشست و فرورفتن آن به داخل زمین می شود. از مهمترین وظایف فونداسیون می توان به قرارگیری صحیح باسکول در محل نصب، و انتقال صحیح بار به زمین اشاره کرد. لازم به ذکر است، که پیاده سازی این مرحله بسیار مهم است و تا 30 درصد در دقت انواع باسکول جاده ای تاثیر می گذارد.

 باسکول کامیون کش 50 تنی جاده ای و مشخصات آن

باسکول کامیون کش ۵۰ تنی جاده ای به ۸ متری معروف است، مشخصات فنی اش، مرتبط با چند بخش است. تعداد لودسل یا حسگر وزنی آن، ۴ عدد با ظرفیت ۳۰ تن در باسکول کامیون کش جاده ای است.باسکول های کامیون کش ۵۰ تن دیجیتالی به علت سرعت بالای توزین در اماکن زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. این باسکول ها را به سه صورت تمام فلز، تمام بتن و مرکب (نیم بتن نیم فلز) ساخته می شوند. در این باسکول ها امکان  اتصال به رایانه، نمایشگر و پرینتر وجود دارد. دقت کار در این باسکول ها به صفحه ی اصلی که کامیون روی آن قرار می گیرد و همچنین به حسگر الکترونیکی به کار رفته در آن، بستگی دارد.

ابعاد باسکول جاده ای ۵۰ تنی | باسکول ۵۰ تنی کامیون کش

باسکول ۵۰ تنی با ابعاد ۳ در ۸ متر طراحی و تولید می‌شوند که برای توزین وسایط نقلیه با حداکثر طول ۸ متر مورد استفاده قرار می‌گیرد، نکته‌ی قابل توجه این است که با استفاده از این باسکول تمامی وسایط نقلیه به جز تریلی را می‌توان مورد توزین قرار داد. باسکول کامیون کش همانطور که از اسم آن مشخص است مناسب توزین وسایل تا کامیون می‌باشد و از دقت بسیار خوبی در توزین برخوردار است.

نحوه توزین باسکول کامیون کش

برای توزین وسیله توسط باسکول ۵۰ تنی کامیون‌ها باید به صورت ثابت بر روی صفحه‌ی باسکول قرار گیرند تا بتوان یک وزن مشخص را از باسکول کامیون کش و لودسل‌ها به دست آورد. کامیون باید تمام طول خود را بر روی صفحه‌ی باسکول قرار دهد و بعد از ثابت شدن نسبت به توزین آن‌ها اقدام گردد. در توزین کامیون‌ها و وسایط نقلیه سنگین توسط باسکول ۵۰ تنی، باید به این نکته توجه داشت که به‌دلیل محدودیت در طول صفحه‌ی باسکول، بیشترین طول کامیون نباید از ۸ متربیشتر شود یعنی تمامی وسایط نقلیه حداکثر تا کامیون‌های ده چرخ را می توان بر روی صفحه‌ی این باسکول‌ها یعنی باسکول کامیون کش وزن کرد.
کامیون‌ باید در ۲ حالت بدون بار و حامل بار وزن شوند، تا وزن بار آن‌ها را بتوان حساب کرد. برای هر مرحله از توزین، قبض‌های باسکول جداگانه‌ای از باسکول ۵۰ تنی تحویل صاحب کامیون می‌گردد و با محاسبه میزان اختلاف این اعداد می توان وزن بار را حساب کرد. این امکان نیز وجود دارد که توزین یک کامیون در مبدا با مقصد اختلاف زیادی داشته باشد و این دلیل بر مصرف سوخت و اختلاف باد لاستیک‌های کامیون هست که برای استاندارد سازی، مقادیر مشخصی را برای تلفات سوخت و باد لاستیک در توزین توسط باسکول کامیون کش در نظر گرفته می‌شود.

انواع باسکول ۵۰ تنی یا باسکول کامیون کش جاده ای در ایران:

باسکول های جاده ای با ظرفیت وزنی مختلف، در ایران تولید می شوند که باسکول کامیون کش ۵۰ تنی یکی از دستگاه های توزین سنگین در کارخانجات صنعتی و حمل و نقل بین المللی است.

در بخش زیر، دسته بندی انواع باسکول۵۰ تنی که گزینه های انتخابی مشتری است و بر اساس آن قیمت باسکول هم تغییر می کند، قابل مشاهده می باشد.

  • از لحاظ مارک و برند قطعات الکترونیکی
  • از نظر جنس صفحه پلتفرم باسکول کامیون کش
  • داشتن فونداسیون پیش ساخته یا بدون فونداسیون
  • نوع اجرا و پیاده سازی باسکول ۵۰ تنی در محل جانمایی یا نصب

قیمت فروش انواع باسکول جاده ای:

قیمت فروش باسکول های صنعتی بخصوص جاده ای، با هم متفاوت هستند و حتی با یک ظرفیت مشابه مانند ۵۰ تن، به علت تفاوت در جنس صفحه پلاتفرم و مارک لودسل، اختلاف زیادی دارند.
باسکول های صنعتی جاده ای، کاربری های مختلفی دارند و مورد به مورد برای هر مشتری می باید نیازسنجی شود و مناسب ترین دستگاه توزین دیجیتالی ارائه شود.
جهت اطلاع از قیمت انواع باسکول های جاده ای و باسکول های 50 تن و باسکول های 60 تن با مشاوران مجموعه توزین سپاهان 03136294849 کلیک کنید.

در زیر تعدادی از باسکول های جاده ای را برای شما آماده کرده ایم:

خرید باسکول ۵۰ تنی

از مزایای باسکول ۵۰ تنی تولید شده در شرکت فناوری توزین سپاهان می‌توان به روند خرید و نصب  آسان باسکول اشاره کرد که همه ی باسکول‌های تولید شده به صورت پیش‌ساخته راهی محل نصب می‌شود. پیش‌ساخته بودن باسکول ۵۰ تن به سرعت نصب مکانیک کمک زیادی می‌کند و در وقت و هزینه‌ی مشتریان گرامی صرفه‌جویی قابل توجهی حاصل می‌شود.

باسکول ۵۰ تنی یا به اصطلاح باسکول کامیون کش باسکول جاده ای محبوب واحدهای صنعتی مانند باغداری‌ها و کشاورزی، مرغداری های کوچک، صنایع ساختمانی و … می‌باشد که انتخاب باسکول ۵۰ تن در میان این صنایع از رواج بالاتری نسبت به سایر ظرفیت ها برخوردار است.

اصول کاری مورد استفاده در باسکول کامیون کش

باسکول ۵۰ تنی مثل همه ی باسکول جاده‌ای ها دارای واحد های اندازه‌گیری وزن که با نام لودسل شناخته می شوند، هستند. لودسل ها در زیر صفحه باسکول قرار می گیرند و هر کدام وزن مشخصی را ثبت میکنند. بیشترین وزنی که یک باسکول جاده ای می تواند نشان دهد، بستگی به لودسل های آن باسکول دارد و در مورد باسکول کامیون کش این عدد به ۵۰ تن ختم می‌شود. هر لودسل وزن مشخصی را می تواند تحمل کند و قرار دادن وزن بیشتر از این مقدار مجاز، منجر ایجاد صدمه به لودسل‌های باسکول می شود. در باسکول ۵۰ تنی یک صفحه با ابعاد ۳ در ۸ متر پیش‌ساخته همراه با فوندانسیون میانی و دیواره ورود و خروج پیش‌ساخته بر روی ۴ لودسل برای توزین قرار می گیرند.

شركت توزین سپاهان به عنوان شرکت پیشرو در عرصه صنعت توزین با بهره مندي از فضا ، امكانات و تسهيلات منحصر به فرد و نیرو های متخصص، بستر و زمينه مناسبي را در راستای ارتقاء سطح کیفی صنعت توزین مهيا ساخته است تا علاوه بر عرضه و نمايش توانمنديها در رقابت به حضور مستمر و موثر بین المللی ایران در عرصه صنعت توزین توسعه بخشد.

  • تلفن تماس : 03136294849

  • تـلـفــکس : 03136293438

  • ایمیل : info@towzinsepahan.com

  • آدرس : اصفهان، شهرک صنعتی کاوه نجف آباد، خیابان اول