جانکشن باکس چیست و چه کاربردی دارد ؟

جانکشن باکس چیست ؟در اینجا قصد معرفی محصول جانکشن باکس داریم وظـیـفـه ی جانکــشن باکـس ایــن اسـت که پـس از یکسان سازی مقاومت خروجی لودسل ها (out put resistance) ،بـا کمک تـکنیک مــوازی ســازی امپدانسی کـه 4،8 یا 12 خروجی را به هم پیوند داده و تبدیل به یـک خروجـی یکسـان میکنـد.مهم ترین نتـیجه این کار یکسـان کـردن وزن توزیـن شده روی هـر پـایـه میبـاشد و اصطلاحا گوشه گیری کرده و همه پایه های باسکول دقیق میشوند.

به عبارتی دیگر از جانکشن باکس میتوان برای همگن سازی نقاط مختلف باسکول، موازی کردن کابل های لودسل و گوشه ها استفاده کرد. این وسیله میتواند سیم ها، کابل ها وانشعابات را محافظت کند و امن تر شود. این محصول را میتوان در سایزهای مختلف و  شکل های گوناگونی اعم از پلاستیکی یا فلزی در بازار یافت، و به طور معمول برای کاربردهای صنعتی و کارگاهی و نصب کابل های برق که از لوله فلزی برق خارج میشوند مورد استفاده قرار یگیرد.

انواع جانکشن باکس :

  • جانکشن باکس دیجیتال :  ایـن تجهـیـز با در اختیـار داشـتن یک پردازنده در برد اصـلی عـملیات تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال را انجام میدهد .مزیت اصلی این تجهیز کنترل دقیق روی هر یک از پایه ها بوده و عـلاوه بـر آن پایداری بیشتری در تنظیم پایه ها خواهیم داشت. امـا این قابلیت جانکشن باکس دیجیتال را به یک تجهیز حساس و آسیبب پذیر تر تبدیل میکند.
  • جانکشن باکس آنالوگ : این جانکشن باکس بـا کمک مـقاومت های متـغـیر خـود عملیات یکسان سازی مقـاومت لودسل ها را انـجام میـدهد.(با مراجعه به مقاله ی لودسل چیست و چه کاربردی دارد میتوانید اطلاعات بیشتری دریافت کنید.)تغییر مقاومت وبالانـس پایـه ها  توسـط مـقاومت مـتغـیر که به ازای هر پایه بـصـورت مجـزا قرار داده شده است انجام میـشود. البته در گذشته بدلیل نبودن مقاومت متغیربا کیفیت ودقیق با تعویض مقاومت ها درصورت نیاز خروجی لودسل ها تنظیم میگردید . (جهت مشاهده لودسل فشاری کلیک کنید)

جانکشن باکس لودسل

کاربردهای جانکشن باکس

بعد از اینکه پاسخ جانکشن باکس چیست؟ را دریافتیم به کاربرد های آن میپردازیم : همانطور که گفتیم از جانکشن باکس برای اتصال ترمینال های توکاری که برای متصل کردن سیم های برق استفاده میشوند استفاده میشود استفاده از این محصول مزیت هایی دارد که در ذیل به آن اشاره میکنیم:

  1. جلوگیری از بهم ریختگی سیم ها و ایجاد ظاهری زیباتر برای تاسیسات
  2. ایجتاد امنیت بیشتر به دلیل اینکه سیم ها از داخل این محفظه عبور میکنند
  3. جلوگیری از ورود اجسام خارجی و آسیب رسیدن به کابل ها  به این ترتیب که میتوان در ابتدا سیم ها را از داخل یک گلند عبور داده و سپس از داخل جانکشن باکس عبور داد.
  4. محافظت بیشتری با استفاده از درجه حفاظتی بالا. مثلا در صورتی که از باکس هایی که آی پی بالاتر از ۶۵ دارند میتواند محافظت بیشتری داشته و همچنین امنیت بیشتری را فراهم کرد.
  5. به دلیل استفاده از ترمینال های ریلی به سادگی با استفاده از آنها از سیم های مختلف انشعاب گرفت.
  6. میتوانید روی ترمینال های ریلی نصب شده از شماره و لیبل استفاده کنید و حتی میتوانید نقشه را در داخل جعبه قرار دهید تا در صورت بروز مشکلات دیگر بتوانید به سادگی مشکل را برطرف کنید.
  7. یکسان سازی اهم خروجی لودسل ها
  8. جبران خطای ناشی از خمیدگی های ناچیز پلتفرم باسکول
  9. تصحیح نامتقارن بار روی باسکول

مشخصات فنی :

  • چـند کانـاله بـودن (8-6-4)
  • دارای تـرمــیــنـالــهـای ورودی
  • جعبه با درجه حفاظتی IP 68
  • دارای مقاومت متغیر جهت تنظیم پایه ها
  • مدار محافظ جهت جلو گیری از صدمات ناشی رعد و برق

سخن آخر

شركت توزین سپاهان به عنوان شرکت پیشرو در عرصه صنعت توزین با بهره مندي از فضا ، امكانات و تسهيلات منحصر به فرد و نیرو های متخصص، بستر و زمينه مناسبي را در راستای ارتقاء سطح کیفی صنعت توزین مهيا ساخته است تا علاوه بر عرضه و نمايش توانمنديها در رقابت به حضور مستمر و موثر بین المللی ایران در عرصه صنعت توزین توسعه بخشد.

خط مشی یک سازمان تعیین کننده مسیر حرکت و اهداف مورد نظر کارکنان و در نهایت غایت یک سازمان است. لذا مطابق با خط مشی معین شده از جانب مدیریت شرکت توزین سپاهان برای رسیدن به اهداف عالیه ، واحد خدمات پس از فروش با هدف حمایت از مشتریان خود ، همواره کیفیت ، دقت ، سرعت را سرلوحه خود قرار داده و در تلاش است تا با عملکردی صحیح ، خشنودی مشتریان را تا حد قابل قبولی جلب نماید.

جهت خرید انواع باسکول جاده ای ، تریلی کش ، کامیون کش با مشاوران مجموعه توزین سپاهان 03136294849 تماس حاصل نمایید.