باسکول جاده ای در اصفهان :

برای خرید باسکول جاده ای در اصفهان کلیک کنید. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید ما اطلاعاتی راجع به باسکول جاده ای داده ایم امید است که توانسته باشیم پاسخگوی سوال های عزیزان باشیم. باسکول جاده‌ای وسایل نقلیه جاده‌ای را توزین می نمایند. از باسکول جاده‌ای به منظور توزین ماشین های سنگین استفاده می شود که آن ها را با نام هایی مانند باسکول تریلی کش، باسکول کامیون کش و باسکول دامپ تراک می شناسند. نصب، راه اندازی و کار با باسکول جاده‌ای مشابه باسکول های فروشگاهی و باسکول های صنعتی نیست و با آن ها تفاوت دارد.

این باسکول باید در زمین قرار گیرد و به دو روش مرسوم توکار یا داخل گود و یا روکار یا روی سطح   نصب شود. نکته قابل توجه این است که پروسه‌ی عبور و قرار گرفتن ماشین ها بر روی کفه‌ی باسکول به راحتی انجام شود و در حین آن مشکلی ایجاد نشود. از این رو نیز محل قرارگیری باسکول اهمیت بالایی دارد.

لودسل مورد استفاده در باسکول جاده ای، لودسلی است که لودسل فشاری نام دارد. در این نوع دستگاه استفاده از لودسل کششی آنالوگ به نسبت لودسل کششی دیجیتال معمول‌تر است چرا که در ساخت لودسل فشاری از اتصالات و قطعات جوشی بیشتری استفاده می‌شود که این موضوع می تواند باعث بروز اختلالاتی در محیط های داخلی و خارجی باسکول شود که رفع و ترمیم آن‌ها هزینه و وقت زیادی را به همراه خواهد داشت.
در لودسل فشاری به دلیل کمتر بودن این گونه اتصالات و مقاومت بسیار بالایی که در برابر نیروهای خارجی دارد، این مشکلات بسیار کم تر پیش می‌آید و از این نظر لودسل کششی آنالوگ برای باسکول جاده ای مناسب تر خواهد بود.

ساختار مکانیکی باسکول جاده ای

باسکول جاده ای در واقع یک ترازوی دیجیتال است که به شکل یک پل طراحی شده و وسیله‌ی نقلیه با عبور و قرار گرفتن بر روی آن توزین می‌شود. بنابر این باسکول در واقع به صورت یک پل طراحی شده است که در آن موادی نظیر فلز، بتن و یا ترکیبی از فلز و بتن مورد استفاده قرار گرفته است. این ساختار مکانیکی معمولاً روی یک فونداسیون بتنی قرار می‌گیرد.
باسکول جاده ای دیجیتال دو نوع دارد و به انواع هم سطح زمین و یا بالاتر از زمین تقسیم می‌شود. باسکول های روی سطح کفه‌ای شبیه به یک حوضچه دارند که در وسط آن قرار گرفته است. هم چنین باسکول می تواند به صورت ثابت و یا قابل حمل طراحی شود.باسکول جاده ای در اصفهان

ابعاد باسکول بر حسب نوع استفاده میتواند مختلف باشد. به طور مثال عموماً باسکول تریلی کش با ابعاد ۳ در ۱۶ متر طراحی و تولید می شود و باسکول های کامیون کش با ابعادی نظیر ۳ در ۸ متر ساخته می شوند. بر حسب نوع استفاده‌ این اعداد می توانند تغییر کند (بیشتر یا کمتر) باشند. ظرفیت باسکول نیز از مواردی است که باعث می‌شود تفاوت‌هایی میان باسکول‌های مختلف صورت پذیرد.
برای توزین نیسان یا خاور از باسکول هایی با ظرفیت ۳ تن استفاده می کنند و این عدد در مورد دستگاه هایی که برای توزین واگن مورد استفاده قرار می گیرد، باسکول های تریلی کش نیز ظرفیتی تا حدود ۶۰ تن دارند.
در گذشته نمایشگر باسکول ها به صورت آنالوگ بود و وزن را با عقربه نشان داده می شد. اما با پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفت و با ساخت باسکول های دیجیتال، نمایشگرهای الکترونیکی جایگزین نمایشگر های عقربه ای شدند باسکول های دیجیتال علاوه بر نمایش دیجیتال وزن قابلیت ذخیره اطلاعات، چاپ اطلاعات و غیره را داشته باشند. در زیر تعدادی از محصولات باسکول جاده ای شرکت توزین سپاهان را مشاهده مینمایید :

نحوه کار با باسکول های جاده ای کفی

طرز کار باسکول سنگین کفی بسیار آسان بوده و هر کاربری به آسانی می تواند، اپراتوری دستگاه را با آموزش ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، دریافت کند.آموزش نحوه کار با باسکول جاده ای در ظرفیت های مختلف، بعد از نصب آن، انجام می شود تا خریداران بتوانند در کمترین زمان، از باسکول خود استفاده و عملیات توزین را انجام دهند.

آموزش طرز کار باسکول جاده ای:

  • قرار گرفتن وسیله نقلیه (تریلر، کامیون، خاور، وانت و نیسان) به همراه بار، روی باسکول کفی
  • انتقال اطلاعات حاصل از برآیند فشار روی لودسل ها، به نمایشگر
  • نمایش وزن که به معروف به وزن پر
  • پرکردن اطلاعاتی نظیر نام راننده، پلاک ماشین، کد های مربوطه و …
  • خروج وسیله نقلیه از روی پلاتفرم
  • خالی شدن بار از آن
  • وزن کشی مجدد آن وسیله بدونه بار و طی مراحل ۲ تا ۵
  • تفاوت وزن پر و خالی که نمایشگر نشان میدهد و در واقع وزن خالص بار هست
  • صادر کردن پرینت از کل اطلاعات

کاربرد باسکول ۶۰ تنی تریلی کش

این دستگاه  مخصوص توزین تریلر به همراه بارش هست و دیگر وسایل نقلیه مثل نیسان، وانت، خاور، کامیون تک، کامیون جفت را نیز توزین الکتریک انجام می دهد.

کاربرد باسکول ۶۰ تن:

    • در کارخانجات صنعتی
    • در صنایع ساختمانی و اجرای آنها
    • در تمام پروژه های اجداث پل یا راه سازی و …
    • در تمام  مرزهای گمرکی و راه های ابریشم
    • باسکول ۶۰ تن و ۵۰ تنی نیز در صنعت دام و طیور
    • در صنعت کشاورزی و بازارهای مرتبط با عمده فروشی محصولات کشاورزی و ساخت و ساز ماشین آلات کشاورزی
    • در تمام صنایع غذایی و لبنی، پروتئینی و …
    • در اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی کارگاهی
    • در صنایع چوبی و صنایع پلاستیک

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی را راجع به باسکول جاده ای در اصفهان به شما عزیزان ارائه دهیم در صورت سوال و خرید محصولات با ما تماس 03136294849 بگیرید.

جهت مشاهده پیج اینستاگرام توزین سپاهان کلیک کنید.