باسکول جاده‌ای یک نوع تجهیزات و سیستم‌های وزن‌گیری است که بر روی جاده‌ها نصب می‌شود و برای اندازه‌گیری وزن خودروها و بارهایی که آنها حمل می‌کنند استفاده می‌شود. این تجهیزات معمولاً در نقاط مختلفی از جاده‌ها و بزرگراه‌ها نصب می‌شوند، اغلب در نزدیکی ایستگاه‌های سوخت یا نقاط تردد بالا که وزن خودروها اهمیت زیادی دارد.

باسکول جاده ای

باسکول جاده‌ای در واقع یک تجهیز الکتریکی خاص برای توزین است که از قطعاتی نظیر لودسل، که یک قطعه الکتریکی است، استفاده می‌کند. این دستگاه‌ ها وزن را با نمایشگر باسکول به صورت اعداد نشان می دهند و گروه صنعتی توزین سپاهان این محصولات را با بهترین کیفیت به مشتریان خود به فروش می رسانند . خرید و استفاده از باسکول جاده‌ای به شما اجازه می‌دهد تا اجسام سنگین را وزن کنید. تولید کنندگان مختلف باسکول، انواع مختلفی از آن را با صفحات پلتفرم و ظرفیت‌های متفاوت تولید می‌کنند.

خرید باسکول جاده ای

کارخانجات ، میدان های میوه و تره بار ، معادن و… میتوانند از باسکول جاده ای استفاده کنند و با خرید باسکول جاده ای بروز اشتباه را در وزن کشی بار به حداقل برسانند. خریدارارن باسکول جاده ای اصفهان (باسکول اصفهان) و سراسر کشور می توانند برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشند و بهترین باسکول جاده ای متناسب با کارشان را خریداری کنند. توزین سپاهان همه جا در کنار شماست ، برای سفارش باسکول جاده ای میتوانید به صورت حضوری نیز به شرکت بیایید و یا اینکه در هر جای ایران که هستید با ما تماس بگیرید، ما بهترین ها را به شما عرضه می کنیم.

خرید باسکول جاده ای دست دوم در اصفهان

شاید برای شما پیش بیاید که دست به خرید باسکول جاده ای دست دوم بزنید، با توجه به اینکه کارکرد باسکول خیلی مشخص نمیشود میتوانید باسکول جاده ای را از تولید کننده تهیه کنید تا هزینه ی کمتری بپردازید به طور کلی می توانید باسکول دست دوم کم کار را در اصفهان و سایر شهرستان ها بخرید اما پیشنهاد ما خرید باسکول نو از تولید کننده هست که علاوه بر کیفیت خیالتان از قیمت آن نیز راحت باشد.

باسکول جاده ای

قیمت باسکول جاده ای |قیمت باسکول زمینی

قیمت باسکول جاده ای یا همان قیمت باسکول ماشین را میتوان با توجه به متریال ، نوع باسکول که برجسته یا هم سطح باشد و… متغییر باشد برای دریافت قیمت باسکول جاده ای و قیمت باسکول 10 تنی جاده ای با مشاوران ما در توزین سپاهان در ارتباط باشید.

فروش باسکول‌های جاده‌ای

فروش باسکول‌ های جاده‌ ای امکاناتی را برای تجار و صنایع فراهم می‌کند تا اجسام سنگین را به صورت دقیق و کارآمد وزن کنند. این دستگاه‌ ها با توجه به نیاز های مختلف صنایع و محل‌ های مختلفی مانند بنادر، کارخانه‌ ها، مراکز توزین کامیون‌ ها و واحد های صنعتی تولید می‌ شوند.

برای فروش باسکول‌ های جاده‌ ای، معمولاً شرکت‌ های تولید کننده این دستگاه‌ ها و همچنین نمایندگان و توزیع‌ کنندگان متخصص این صنعت فعالیت می‌ کنند. توزین سپاهان عرضه کننده انواع باسکول های جاده ای می باشد. آن‌ها انواع مختلفی از باسکول‌ ها با ظرفیت‌ها، ابعاد و امکانات متنوع را به بازار عرضه می‌ کنند تا نیاز های مشتریان را برآورده سازند.

اطلاعات مربوط به فروش باسکول ‌های جاده ‌ای می‌تواند شامل مواردی نظیر نوع و مدل باسکول، ظرفیت و دقت وزن ‌گیری، قیمت، خدمات پس از فروش و گارانتی باشد. همچنین مشتریان معمولاً به دنبال اطلاعاتی در مورد نصب، راه‌ اندازی و آموزش استفاده از باسکول ‌ها نیز هستند.

برای موفقیت در فروش باسکول‌ های جاده‌ ای، تاکید بر کیفیت، دقت، قابلیت اطمینان و خدمات پس از فروش امری حیاتی است. همچنین برقراری ارتباط موثر با مشتریان و ارائه مشاوره ‌های فنی مناسب نیز می ‌تواند در جذب و رضایت مشتریان تاثیرگذار باشد.

کاربردهای باسکول های جاده ای

  • توزین کامیون‌ ها و وسایل نقلیه سنگین: یکی از کاربرد های اصلی باسکول‌ های جاده‌ ای، توزین وزن کامیون‌ ها، تریلر ها، کامیونت‌ ها و دیگر وسایل نقلیه سنگین است. با نصب باسکول در محل‌ هایی مانند پایانه‌ های بارگیری، بنادر، ایستگاه‌ های وزنی و… وزن بار ها به دقت اندازه‌ گیری می‌ شود.
  • کنترل وزن بارگیری: در صنایع مختلف مانند حمل‌ و نقل، ساختمانی، معدنی و… باسکول ‌های جاده‌ ای برای کنترل وزن بارگیری و اطمینان از رعایت محدودیت‌ های وزنی و قوانین مربوط به حمل ‌و نقل استفاده می‌ شوند.
  • مدیریت ترافیک و نظارت بر حمل‌ و نقل : با استفاده از باسکول ‌های جاده‌ای، می ‌توان به نظارت بر حمل ‌و نقل و مدیریت ترافیک کمک کرد. اطلاعات دقیق در مورد وزن بارگیری و وسایل نقلیه می ‌تواند به برنامه ‌ریزی بهتر حمل‌ و نقل و کاهش ترافیک کمک کند.
  • کنترل و مدیریت وزن در محل‌ های ورودی و خروجی: در ورودی و خروجی کارخانه‌ها، انبارها، پالایشگاه‌ها و سایر صنایع، باسکول‌ های جاده‌ ای برای کنترل وزن و مدیریت مواد و محصولات وارداتی و صادراتی استفاده می‌ شوند.
  • ارزیابی کیفیت و وزن محصولات: در برخی از صنایع مانند کشاورزی، معدنی، ساختمانی و… باسکول‌ های جاده‌ ای برای اندازه‌ گیری دقیق وزن محصولات و ارزیابی کیفیت آن‌ ها استفاده می‌ شوند.

توزین سپاهان

انواع باسکول جاده ای

1.باسکول پیش ساخته :

باسکول‌ های پیش ‌ساخته یکی از انواع باسکول‌ ها هستند که به صورت آماده ساخته شده و قابل حمل و نصب در محل‌ های مختلف می‌ باشند. این نوع باسکول‌ ها معمولاً از قطعات پیش‌ ساخته تشکیل شده و در کارخانه‌ ها یا واحد های تولید مخصوص ساخته می‌شوند.

باسکول‌ های پیش‌ ساخته از ویژگی‌ هایی مانند سرعت نصب، سهولت استفاده و امکان حمل و نقل آسان برخوردارند. زیرا قبل از ارسال به محل مورد نیاز، این باسکول‌ها به صورت کامل آماده و تست شده اند. توزین سپاهان عرضه کننده باسکول های پیش ساخته همچون ، باسکول جاده ای تریلی کش (روی سطح و داخل گود) ، باسکول جاده ای کامیون کش (روی سطح و داخل گود) می باشد ، که به مشتریان اختیار داده است محصول مورد نظر خود را بر اساس نیاز کاری خود انتخاب و خریداری نموده.

2.باسکول تمام فلز:

باسکول‌ های تمام فلز یکی از انواع باسکول‌ هایی هستند که از جنس فلز برای ساخت بدنه و سازه‌ های اصلی آن‌ ها استفاده می‌ شود. این نوع باسکول‌ ها به دلیل استحکام و مقاومت بالا، معمولاً برای محیط‌ هایی با شرایط سخت و دشوار مورد استفاده قرار می‌گیرند. از انواع باسکول های تمام فلز که می توان از توزین سپاهان خریداری نمود : باسکول جاده ای نیسان کش ، باسکول جاده ای کامیون کش ، باسکول جاده ای تریلی کش و باسکول جاده ای خاور کش می باشد. برای باسکول های تمام فلز و پیش ساخته از دسته بندی باسکول های جاده ای می توانید به همین صفحه مراجعه کرده و در رابطه با باسکول مورد نظر خود به فروشندگان ما اطلاع دهید.

ساختار مکانیکی باسکول جاده ای

پلاتفرم :

قسمت اصلی این باسکول ها را پلاتفرم تشکیل می دهد و بار در این قسمت قرار گرفته و وزن کشی می گردد ، ساخت سازه به منظور تحمل وزن و انتقال نیرو بدون آسیب است و موجب دقیق شدن توزین می گردد ، طراحی سازه جهت انتقال نیرو به قسمت لودسل باسکول بوده و این طراحی به هر مقدار که دقیق و اصولی صورت پذیرد توزین لودسل ها صحیح تر و در نهایت عمر باسکول افزایش پیدا میکند، این امر از طریق استفاده از نرم افزار های مهندسی توسط کارشناسان با تجربه انجام می شود ، ماشین های سنگین بر روی صفحه ی باسکول قرار گرفته و بیشتر از جنس بتن و یا فلز است و لودسل ها در قسمت زیرین صفحه ی باسکول قرار می گیرد و صفحه فشار را وزن را به لودسل انتقال می دهد .

لودسل:

حسگر وزن است که کار اصلی را در عملیات توزین به عهده دارد ، لودسل وسیله است که توسط آن مقدار فشار و وزن اندازه گیری می گردد ، روش کار در لودسل باسکول به این روش است که با تغییرات وزنی ، فشار وزنی وارد شده از لودسل به نمایشگر انتقال یافته و وزن مشخص می گردد ، لودسل های به سه گروه لودسل کششی ، خمشی و فشاری تقسیم می گردد .

فونداسیون دومین مرحله در نصب آن ها است ( اولین مرحله جانمایی ) ، این باسکول ها برخلاف باسکول کفه ای در هر زمین و هر خاکی به دلیل قرار گیری در زمین امکان نصب وجود ندارند ، پیش از نصب باسکول جاده ای باید زمین قرار گیری پی سازی گردد و برای این امر گودبرداری انجام شده و فونداسیون صورت می گیرد ، تقریبا بیش از 30% دقت باسکول به نحوه ی فونداسیون ارتباط دارد و اجرای نادرست فونداسیون موجب خطا در وزن می گردد .

جعبه ی تقسیم :

یا جانکش جهت اتصال لودسل به لودسل دیگر و یکسان سازی نقاط مختلف باسکول دیجیتال از لحاظ وزن به کار می رود ، جانکش از این رو که در نهایت ، دقت لودسل و نشان دهنده در باسکول به آن وابسته است در باسکول ها مهم است، اگر در باسکول دیجیتالی جانکش شناخته نشده و مهم نباشد دستگاه دچار مشکلاتی میشود ، این قطعه قسمت مهمی از باسکول هست که با ولتاژ کوچک در لودسل باسکول ارتباط دارد.

نمایشگر :

باسکول وزن را به قسمت اپراتور انتقال داده و سیم از قسمت جانکش یا جعبه تقسیم به نمایشگر متصل شده و اعداد را به نمایش می گذارد.

پرینتر :

به منظور چاپ اطلاعات دریافت شده از نمایشگر باسکول می باشد که به نمایشگر متصل است.

120000 کیلو گرم معادل 120 تن 80000 کیلو گرم معادل 80 تن 60000 کیلو گرم معادل 60 تن 50000 کیلو گرم معادل 50 تن 20000 کیلو گرم معادل 20 تن  10000 کیلو گرم معادل 10 تن ظرفیت توزین باسکول دیجیتال
باسکول کمر شکن باسکول کمر شکن باسکول تریلی کش باسکول کامیون کش باسکول خاور کش باسکول نیسان کش مدل دستگاه
24 × 3 متر 18 × 3 متر 16 × 3 متر 8 × 3 متر 6 × 5/2 متر 4 × 2 متر ابعاد صفحه
هم سطح زمین هم سطح یا روی زمین هم سطح یا روی زمین هم سطح یا روی زمین هم سطح یا روی زمین بر روی سطح زمین شرایط قرار گیری باسکول

بیشتر سفارش باسکول جاده ای باسکول کامیون کش و باسکول تریلی کش می باشد که وزن بار داخل این ماشین ها توسط توزین به شکل ذکر شده محاسبه می گردد .

نحوه پیاده سازی و نصب باسکول جاده ای

نصب باسکول جاده ای و کار با این باسکول ها شبیه باسکول های فروشگاهی و باسکول های صنعتی نیست و بسیار با آن ها متفاوت است. این باسکول باید در زمین یا تپه‌ای قرار گیرد و به دو روش توکار (داخل گود) و روکار (روی سطح) نصب شود. باید به این نکته نیز توجه داشت که پروسه‌ی عبور و قرار گرفتن ماشین ها بر روی کفه‌ی باسکول به راحتی انجام شود و در حین آن مشکلی ایجاد نشود. از این رو نیز محل قرارگیری باسکول اهمیت بالایی دارد.

در باسکول های مذکور یک باکس فرمان، کنترل و نمایشگر وجود دارد که در اتاقکی در نزدیکی کفه نصب می شود.باسکول جاده ای ساختار پیچیده تری نسبت به باسکول های صنعتی مورد استفاده در کارخانه ها و صنایع تولیدی دارد، و فرایند نصب آن ها هم فرایندی زمان بر است، که باید بسیار دقیق و حساب شده صورت پذیرد. پلتفرم یا کفی صنعتی، لودسل، فونداسیون، جعبه تقسیم، نمایشگر و پرینتر اجزاء تشکیل دهنده یک باسکول جاده ای هستند، که تعداد، نحوه نصب و الگوی اجرای آن ها متناسب با ظرفیت باسکول ها تغییر می کند.

اولین مرحله در نصب گودبرداری است، که این مرحله باید متناسب با ابعاد و نقشه اصلی باسکول انجام شود. در مرحله دوم نوبت به فونداسیون دستگاه می رسد، که شامل مجموعه ای بسیار مستحکم از کلاف های فلزی به هم پیوسته است، که فضاهای میانی آن با بتن پر شده، و با قرارگیری در زیر صفحه پلتفرم، فشار ناشی از وزن بار را کاهش داده و مانع از نشست و فرورفتن آن به داخل زمین می شود. از مهمترین وظایف فونداسیون می توان به قرارگیری صحیح باسکول در محل نصب، و انتقال صحیح بار به زمین اشاره کرد. لازم به ذکر است، که پیاده سازی این مرحله بسیار مهم است و تا 30 درصد در دقت انواع باسکول جاده ای تاثیر می گذارد.

سؤالات متداول

1.باسکول جاده‌ای چگونه کار می‌کند؟

باسکول جاده‌ای از سنسورها و تجهیزات وزن‌گیری تشکیل شده است که وزن خودروها را اندازه‌گیری می‌کند. وقتی یک خودرو روی باسکول قرار می‌گیرد، سنسورها و تجهیزات موجود در آن به وزن آن خودرو می‌رسند و این اطلاعات به سیستم کنترلی ارسال می‌شود.

2.چرا استفاده از باسکول جاده‌ای مهم است؟

استفاده از باسکول جاده‌ای به کنترل وزن بارها و جلوگیری از باربری نامناسب کمک می‌کند. همچنین، با اندازه‌گیری دقیق وزن خودروها، ایمنی رانندگان و سلامت جاده‌ها تضمین می‌شود.

3.آیا استفاده از باسکول جاده‌ای در پیشگیری از سوءاستفاده‌ها مانند باربری نامناسب موثر است؟

بله، استفاده از باسکول جاده‌ای در پیشگیری از سوءاستفاده‌ها مانند باربری نامناسب می‌تواند بسیار موثر باشد.

This post is also available in: English