کاربرد باسکول جاده ای در باغ پسته

یکی دیگر از کاربرد های باسکول جاده ای ، کاربرد باسکول جاده ای در باغ پسته و محصولات کشاورزی است. یکی از محصولات مهم در امر صادرات و سود آوری از نظر اقتصادی و اجتماعی پسته هست. جدایی از درآمد نفتی حدود ۱۰ % از درآمدها از پسته بوده است. به گفته كارشناسان، مناطق ناشی از روند كم آبی مناطق حاشیه كویر، خشكسالی و تغییرات اقلیمی ناشی از آن، پسته را به آخرین محصول كشاورزی تبدیل كرده است. به عبارت دیگر اگر دیگر پسته محصولی برای کشت نباشد دیگر نمیتوان محصولی برای آن جایگزین کرد.

مناطق کشت پسته

برای کاشت پسته باید زمینی با خاکی متوسط  و عمق 3 متر داشته باشد. کشورهای پیشتاز در تولید پسته به ترتیب: ایران، آمریکا، ترکیه و سوریه می باشند. ایران مناطق مختلفی برای کشت پسته دارد که اولین گزینه ای شهر های رفسنجان و دامغان هستند. این دو شهر از قدیم الایام مناسب ترین مکان برای کشت پسته های با کیفیت بالا بودند ولی با گرم شدن دمای هوا در این مناطق در سال های اخیر کیفیت پسته‌ به مرور کم شده است. اخیرا شهرهایی همچون بناب و شهرهای استان خراسان در بحث تولیدات پسته پیشرفت کرده اند، شهرهای دیگر نیز مانند جوین، فیض آباد، ورامین، یزد، رفسنجان، کاشان، هرات، مهریز و نیریز جزو شهرهای پرکشت پسته تبدیل شده اند.

فرآوری پسته به چه صورت است؟

در اکثر نقاط ایران امکان رویش وجود دارد ولی با توجه به تغییرات اقلیمی اخیر، یک سری مناطق که قبلا برای کشت مناسب بودند در حال حاضر شرایط کشت ندارند و بالعکس ، یعنی مناطقی مناسب کشت نبودند که در حال حاضر شرایط کشت را دارند.خاک به عنوان بستر رشد درختان و آب به عنوان جریان دهنده کلیه مواد غذایی از اساسی ترین فاکتورهای استقرار و رشد درختان می باشند، با توجه به تنوع آب و خاک، شناخت دقیق از وضعیت آب و خاک منجر به تصمیم گیری هدفدار در انتخاب محل احداث باغ پسته می گردد. درختان پسته در خاک‌های غنی، شنی لومی و با عمق زیاد و با EC آب و خاک پایین تر محصول خوب محصول می‌دهند. احداث باغات پسته در آب و خاک مرغوب، باصرفه تر، اقتصادی و برگشت سرمایه سریع‌تر می باشد. در بالا شرایط خاک کشت پسته مطرح شد و از مهم ترین شرایط آب و هوایی برای رشد درختان پسته عبارتند از:

• خاک شور نباشد و حاصل خیر نسبی باشد.
• آب زیاد شور نباشد (EC زیر 10000)
• امکان آبیاری حدود هفت روز برای نهال های هیبریدی و یا سنتی

سورت پسته با باسکول جاده ای

سورتینگ های پسته نیاز به باسکول جاده ای دارند؟

پسته کیفیت های مختلفی دارد که حتی شاید بعضی از ما، هنوز بهترین نوع آن ها را مصرف نکرده باشیم بعد از برداشت پسته معمولا به دستگاهی نیاز هست که بتواند جنس درجه یک و مرغوب را از اجناس درجه ۲ و حتی ۳ جدا نماید. دستگاه سورتینگ پسته یا دستگاه مولتی کالر سورتر خشکبار، دستگاهی مناسب برای محصولاتی از قبیل پسته، انواع بادام، فندق، انواع کشمش، انواع تخمه و…… به دو روش ریزشی و بلت ( نوار نقاله ای) قادر به جداسازی ضایعات از محصول اصلی می‌باشد. برای کنترل دقیق‌تر محصولات از لحاظ وزنی و جلوگیری از ضررهای پنهان در سندهای حسابداری واحد های سورتینگ پسته اقدام به توزین مواد ورودی و خروجی محصولات می‌کنند، که برای این کار نیاز به نصب باسکول جاده ای احساس می‌شود.

علت نیاز باغات پسته به باسکول جاده ای

با توجه به اینکه واحد های سورتینگ پسته اقدام به توزین مواد ورودی و همچنین محصولات خروجی خود می‌کنند، نیاز به نصب باسکول جاده ای برای کنترل دقیق‌تر وزن و جلوگیری از ضررهای پنهان در سندهای حسابداری احساس می‌شود. در بالا نیز ذکر شد که با نصب باسکول جاده ای میتوان بر میزان ورود محصول و خروج محصول کنترل بیشتری داشت همچنین نظارت با این روش به راحتی قابل انجام است و هر بروز هر گونه مشکل قابل پیگیری است همچنین میتوان برای رکوردهای ثبتی به آسانی گزارش گرفت. پیشنهاد مجموعه توزین سپاهان  بر این است : بخاطر اینکه این باغات بخاطر دور بودن از آلودگی در حاشیه ی شهر ها هستند برای صرفه جویی در هزینه ها و رفت آمد بهتر است باسکول جاده ای را در محل کشت احداث کنند.

صنعت یزد نیازمند خرید باسکول جاده ای!

یزد به علت خشکی آب و هوا و کم بودن میزان بارندگی محصولاتی همچون گندم، ذرت، زرد آلو، انار، بادام، پسته، انگور و … در این استان کشت میشود. در سال های اخیر با توجه به بازده بالای محصولات گلخانه ای و همچنین مبارزه با کم آبی در منطقه هرات گلخانه های زیادی شکل گرفته اند که تولیدات متنوعی همچون خیار، گوجه فرنگی، آلوئه ورا و فلفل دلمه ای را روانه بازار کرده است.

میوه استوایی پاپایا نیز در این استان با موفقیت رشد کرده است که برای نخستین بار در ایران به صورت گلخانه ای عمل آورده شده است. یکی از الزامات در مبحث کشاورزی و باغداری خرید باسکول جاده ای  است؛ به عنوان مثال باغات و کشاورزی ‌ها که در فصل برداشت خود نیاز دارند به طور مداوم محصولات خود را توزین کنند، خرید باسکول ۶۰ تنی بسیار کمک حال باغداران و کشاورزان عزیز در این برهه از زمان می‌باشد. شایان ذکر است با توجه به حجم برداشت زمین زراعی، کشاورزان می‌توانند نسبت به خرید باسکول ۵۰ تنی یا خرید باسکول ۶۰ تنی اقدام نمایند که این تفاوت در ظرفیت منجر به تفاوت قیمت باسکول جاده ای نیز خواهد شد.

خرید لودسل در اصفهان

اجزای تشکیل دهنده باسکول جاده ای

باسکول جاده ای نسبت به باسکول های صنعتی ساختار پیچیده تری دارد، و در نتیجه نصب آن هم زمان بر هست که باید بسیار دقیق انجام شود. اجزاء تشکیل دهنده یک باسکول جاده ای عبارت است از پلتفرم یا کفی صنعتی، خرید لودسل باسکول ، فونداسیون، جعبه تقسیم یا جانکشن باکس، نمایشگر (اندیکاتور) و پرینتر ، که تعداد، نحوه نصب و الگوی اجرای آن ها متناسب با ظرفیت باسکول جاده ای تغییر می کند. 

در باسکول جاده ای لودسل ها زیر پلتفرم و درون فونداسیون باسکول قرار گرفته اند، و تعداد آنها بسته به توان باسکول متغیر است. ارتباط بین لودسل ها در باسکول های جاده ای از طریق جعبه تقسیم یا جانکشن باکس انجام می شود. وظیفه این قطعه جمع آوری اطلاعات از لودسل ها، یکسان سازی این اطلاعات و در نهایت انتقال آن به نمایشگر باسکول است. پلتفرم و یا صفحه اندازه گیری در باسکول های جاده ای معمولا از جنس بتن، فلز و یا ترکیبی از این دو است، که برای سهولت عبور و مرور خودروها به صورت پل و یا مسطح طراحی شده است، و به سرعت اطلاعات توزین را به خروجی باسکول جاده ای یا همان نمایشگر انتقال می دهد. وزن کشی در باسکول جاده ای دو مرحله است. ابتدا وزن خودرو قبل بارگیری اندازه گیری شده و همچنین بعد از بارگیری وزن میشود که با کم کردن این دو عدد وزن بار بدست میاید.

خرید جانکشن باکس

نصب باسکول جاده ای

گودبرداری اولین مرحله در نصب یک باسکول جاده ای است، در این مرحله باید متناسب با ابعاد و نقشه اصلی باسکول انجام شود. در مرحله دوم نوبت به فونداسیون دستگاه می رسد، که شامل مجموعه ای بسیار مستحکم از کلاف های فلزی به هم پیوسته است، که فضاهای میانی آن با افزودنی بتن پر شده، و با قرارگیری در زیر صفحه پلتفرم، فشار ناشی از وزن بار را کاهش داده و مانع از نشست و فرورفتن آن به داخل زمین می شود. لازم به ذکر است، که پیاده سازی این مرحله بسیار مهم است به گونه ای تا 30 درصد در دقت  باسکول تاثیر گذار است.

دقت و کیفیت موثر در فروش انواع باسکول:

  • در هنگام کار، خراب نشود.
  • در هنگام توزین در دراز مدت، دقت کامل با مشخصات خودش را داشته باشد.
  • کیفیت باسکول از لحاظ استحکام بدنه نیز مطابق استانداردها و حتی بیش از آن باشد.
  • از لحاظ تکنیک و فناوری باید مشتریان، هوشمندانه خرید کنند و تمام امکانات بالا و حتی بیشتر را دریافت نمایند.

سخن آخر

دریافتید که یکی از کاربرد های باسکول جاده ای ، باسکول جاده ای در باغ پسته و خرما و انواع دیگری از محصولات کشاورزی است خرید باسکول جاده ای کمک شایانی به افزایش سودآوری کسب و کارهای فعال در صنعت می‌کند. شرکت توزین سپاهان که سابقه‌ی طولانی ای در نصب باسکول جاده ای و ارائه خدمات باسکول دارد.جهت اطلاع بیشتر از قیمت باسکول جاده ای با مشاوران ما در ارتباط باشید.